(ikke i)form-bilder

Først og fremst får jeg beklage dårlig bildekvalitet, men har for tiden bare en ullen iPhone å ta bilder med. Ser også at bloggen er litt rar, men er helt lilla (ha ha, forsøk på humor…) når det kommer til design. I tillegg er jeg midt i eksamensperioden min nå, så er ikke sikkert jeg får mulighet til å oppdatere så ofte som jeg ønsket, men det skal nok bli noen innlegg i løpet av uken likevel. Alt for en pause i lesinga!
Ellers er første veiing gjort, og de første bildene tatt. Ingen av delene var et spesielt vakkert syn akkurat, men det er jo derfor jeg nå gjør noe med saken. Vekten viste i dag 94,6 kg (!), og det er rundt der vekten har holdt seg det siste året. Tanken er at jeg ikke skal gå ned så mye per uke, jeg vil at det skal gå gjevnt og trutt slik at hodet følger med. 0,5 kg i uka er målet, da jeg flere ganger har erfart at jeg blir for ivrig, for streng, og alt for hard mot meg selv om jeg ikke klarer mer. Jeg vet at jeg klarer mer, men det er ikke det som er ønsket nå. Ønsket er å finne tilbake til meg.

Legger først ved bilder av meg selv med klær, slik at dere kan se hvordan jeg egentlig ser ut. Pleier jo tross alt ikke å trippe rundt i undertøyet, hihi.

Så til de mindre flatterende bildene. Forhåpentligvis er disse bildene noe jeg kan se tilbake på om et års tid, og få sjokk over at jeg noen gang så slik ut.

Jepp, thats me. Her slapper jeg helt av i alt som er, for å være sikker på at jeg ser enda mindre uflatternde ut enn jeg allerede gjør, hehe. Neida, men jeg innbiller meg at man ser resultatene enda bedre da, og resultater vil man jo gjerne se!
Nå skal jeg gå å lese videre til eksamen, også skrives vi snart. Tenker at mitt neste innlegg skal omhandle seg om min vekthistorie, om dette er ønskelig?

Silje

45 tanker på “(ikke i)form-bilder

  1. Hei! Dette blir spennende å følge med på! Jeg vil ønske deg masse lykke til, og jeg tror og håper du kommer til å nå målet ditt. Du er forøvrig en fin jente sånn som du er nå også, ikke glem det! :)

    • Takk for det, snille du :-) Ja, jeg er vel egentlig ganske glad i meg selv (om det er lov å si, hehe), men må se realiteten i øynene – dette er ikke sunt. Kroppen min har ikke godt av det, så gleder meg til å virkelig ta fatt på problemet. Hyggelig om du følger med videre Ida!

  2. Ja! Jeg blir så glad for at det er flere enn meg som vil gjøre noe med vekta :) Jeg vil bli en fast leser som vil se hvordan dette går, å kanskje blir det en motivasjon i seg selv å ha lesere som vil se hvordan det går med deg :-)
    Håper virkelig du lykkes, jeg heier på deg :D You can do it!!!!
    Klem fra Benedicte

    • Så hyggelig! Jeg blir helt overveldet av responsen. Kjempe koselig! Ja, du får oppdatere meg på hvordan det går da! Jeg kommer til å legge ut litt om hvordan jeg spiser osv, så bare å følge med. Gleder meg til å se hvordan det går selv jeg, hehe. Jeg heier på deg også! Lykke til, fortell meg gjerne hvordan det går, kanskje vi kan motivere hverandre :)

  3. Vil ønske deg masse lykke til!! :) Dette kommer du til å klare fint! Har selv gått ned ca 23 kg, og jobber nå med å bli kvitt de siste kg pluss å stramme opp/få mer muskler :) Jeg startet på 98kg (!!) og er nå nede på 74-75kg :)

  4. Hei:) Dette blir spennende å følge. Er en småbarnsmamma som skal ned i vekt selv og kanskje du kan hjelpe til å med å inspirere meg:) Såååå tøft av deg å legge ut bilder undertøyet – det skal du ha creds for altså! Ikke mange overvektige som tør det. Da jeg så bilde av kroppen din var det akkurat som å se meg selv i undertøyet faktisk. Har samme fasong som deg og kiloene på samme plasser, samme type strekkmerker etc. Men må spørre, hvor høy er du? Og har du en trivselsvekt du har sett for deg eller er ikke tallet på vekta så viktig så lenge du føler deg vel? SÅÅÅÅ glad for at du har laget en blogg om dette. Altfor mange perfekte rosablogger der ute, så befriende å følge en blogg som er litt mer EKTE:) Tusen takk!:) Klem fra tjukkebolla;)

    • Hei. Takk for en fin kommentar! :) Ja, følte meg ikke veldig høy i hatten når jeg la de ut, men ville gjøre det – for min egen del, og andres!
      Ja, det er så rart. Når jeg bikket 90 tallet, så skjedde det noe med fasongen min, og alt ble helt rart. Håper jeg kan finne den gamle fasongen etterhvert, men om ikke får det bare være. Jeg har en trivselsvekt på ca 73 kilo. Ser jeg for meg da. Jeg legger ut noen bilder sammen med et innlegg senere i dag, og da kan du se hvordan kroppen min så ut når jeg lå på rundt den vekten. ..Selvom jeg vet med meg selv at den har nok forandret seg litt med alle kiloene. Men, jeg tror ikke vekta kommer til å være så viktig denne gangen :) Jeg kommer nok til å føle på det mer enn jeg ser på det :)
      Jeg synes du får slenge deg på! Gjør som meg – ta det sakte men sikkert. Da føles det ikke like tungt, og det kommer nok mer naturlig?:)

      Klem til deg også! Såå koselig kommentar :D

  5. Lykke til:-) skal prøve å slanke bort 10kg selv men synes det er vanskelig og tungt:-( føler meg sukkeravhengig og lat i det siste! Vil følge med deg og hvilket kosthold og treningsopplegg så kanskje jeg blir nok inspirert og motivert til å gjøre noe selv:-)

    • Takk! :) Det er kjempevanskelig, jo mindre man veier, jo hardere sitter kiloene. Men det er ikke umulig! :D
      Jeg var også helt sykt sukkeravhengig, men det jeg gjorde var å gå 3 uker helt uten sukker – og vips, cravingen forsvant! Det skal jeg love deg var 3 harde uker, men det hjalp :) Tenker jeg skal skrive litt om hvordan jeg spiser osv etterhvert, så det er bare å følge med! :)) Lykke til til deg også!

  6. Endelig en realistisk blogg. Så bra!
    Ønsker deg masse lykke til, og håper du når målene dine. Jeg har aldri vært overvektig selv (var lenge undervektig), så har ikke det problemet, men synes uansett det er både spennende og inspirerende å høre om, og det er så morsomt å se folk klare å nå målene sine, så jeg kommer uten tvil til å følge med.
    Stå på – jeg heier på deg! :)
    Og forresten: du skriver utrolig bra. Fint at du klarer å ha med litt humor. Morsomt å lese!

  7. Som mange andre her er jeg mektig imponert over hvor tøff du er som viser fram slike bilder. Det er som du sier, når man viser seg for hele verden, så er det mer vanskelig å vri seg unna.
    Jeg selv er jo som du, skal gjerne gå ned noen kg. Jeg var på god vei i fjor, og det er en fantastisk mestringsfølelse når man ser det går nedover. Anbefaler deg å ta noen mål av kroppsdeler også (kan være du allerede gjør det), for noen ganger står vekta stille, mens cm krymper :)! Jeg har stått på stedet hvil en stund med min vektnedgang nå, syns det er vanskelig med både tid og mat. Når det blir lange dager er det ikke alltid like lett å spise ofte/sunt nok. Men en ting er sikkert – og det er å tenke positivt!
    Jeg heier hvertfall på deg, og skal følge med på deg framover :)!

    • Jeg blir helt overveldet av responsen! Disse kommentarene er virkelig motivasjon på boks!
      Så flink du er! Da har du sikkert kommet et godt stykke på vei allerede, og om det står stille en stund får det bare være. Tenk hva du allerede har oppnåd? Selv har jeg gått ned en del kilo allerede, men det «stoppet» opp hos meg også. Har heldigvis holdt vekten stabil, så ser på det som et lite mål også :)
      Du har helt rett. Det er vanskelig å spise sundt på farten, så det gjelder å planlegge.. Prøver å være flink til å lage lunsj dagen før osv, men er ikke alltid like lett gitt. Det her klarer vi. Heier på deg også! :) Klem

  8. Hei! :)
    Fant din blogg gjennom Fotballfrues kommentarfelt. Jeg håper du fortsetter bloggingen hele veien, allerede kjempemotiverende. Forøvrig er våre kropper ganske like, og jeg jobber med det samme selv, så ekstra motiverende å følge med på noen andre som er på samme «reise». Ønsker deg all hell og lykke, dette får du til. Kommer du til å legge ut trening og kosthold? Får du hjelp av lege e.l.?
    Du er tøff!
    Klem

    • Så hyggelig at du fant veien inn hit! :) Nå synes jeg det er kjempe morsomt å blogge, så får satse på det fortsetter slik. Kan hende det blitt litt lite oppdateringer frem mot jul siden jeg er midt i eksamenstiden, men noen kommer nok likevel :)
      Jeg har ikke hjelp av lege, men jeg vil si jeg har relativt god kunneskap om kosthold osv da jeg har vært en flittig googlebruker i mange år, hehe. Problemet mitt har vært å ta kunnskapen i bruk. Jeg kommer nok til å legge ut litt om hva jeg spiser osv, hvertfall hvis det er ønsker om det :-) Koselig at du liker bloggen forresten! Lykke til til deg også, dette klarer vi vet du. :) klem

  9. Masse respekt til deg som tør og legge ut slike bilder. Hadde ikke jeg hatt cuts til å gjøre! Skal følge deg jeg også, for å se hvordan du har det. PS: Ikke vær redd for å blogge om nedturer også, jeg er så innmari lei av alle disse bobleskyslankerne som til slutt rett og slett bare blir bitchy av å kun vise framgang… MASSE LYKKE TIL!!! =)

    • Takk for det du! Hyggelig at du vil følge med ;-) Det er litt av greia jeg vil med denne bloggen, vise at det ikke er så forbanna lett som alle skal ha det til, så skjønner godt hva du mener. Bloggen blir nok relativt ærlig, og en smell nå og da lover jeg deg at det blir, kjenner meg selv så godt, haha. Skal dele både oppturer og nedturer :)

  10. Tror det er veldig lurt å ikke gå ned alt for mye på kort tid, slik som du beskriver. 0,5 kg per uke høres passende ut. Jeg tror også det er lurt å unne seg noe godt i nye og ne, slik at man ikke blir for streng med seg selv. Jeg vil også anbefale deg å begynne med styrketrening. Da vil kroppen bli fastere mens man går ned i vekt, og man beholder/bygger muskelmasse. Viktig med jenvlig styrketrening når man går ned i vekt, ellers er det muskler man mister først, og det vil man jo gjerne ikke :) Tror det er veldig lurt å ha et ett-årsperspektiv eller mer, og sette seg noen delmål underveis slik at man kan motivere seg mot det store målet i fremtiden. Det er sikkert god motivasjon å ha en blogg om dette også, selv om jeg regner med at helsa er den største motivasjonen. Tror det er viktig med litt ytre motivasjon underveis, selv om det viktigste er den indre motivasjonen. Synes det er et spennende tema, og har ikke sett så mye til slike blogger før. Flott å høre at du er glad i deg selv, men at du tenker på helsa :)

    Masse lykke til!

    • Takk for alle tips, det er ting jeg har tenkt på fra før :) Har en belønning til meg selv for hver 5 kilo, og gir meg selv så lang tid jeg trenger på dette. Altså, det skal ikke dra ut i evigheten, men jo lengre tid jeg bruker på å gå ned, jo lettere blir det å holde seg der. Treningnen kommer etterhvert, har skrevet litt om dette i neste innlegg. Takk igjen forresten! :) Silje

  11. Ja, leste det nå. Tror det er lurt å ta en ting av gangen, slik at overgangen blir gradvis og gjennomførbar:) Håper typen din er med på omleggingen, og støtter deg i det! (så du skrev at du har type i nyeste innlegget). Da blir det nok lettere.

    Jeg er helt normalvektig selv/slank, men sliter til tider med å være fornøyd, og overfokuserer kanskje litt på det å spise sunt. Vanskelig å finne en balansegang! Vi har alle noe å jobbe mot, heldigvis :) Utvikling og fremgang er vel noe av det mest spennende i livet :)

    Igjen, veldig flott at du skriver om dette temaet! Jeg tror dette er interssant lesing for mange, og i kontrast til de mange bloggene om det «perfekte liv».

    • Ja, det er det jeg håper og tror, slik at det blir litt mer gradvis. Ellers så er mannen helt med på det, og nå er det jo ikke noe problem. Godt at han støtter meg, ellers så tror jeg ikke det hadde vært like «lett».

      Jeg tror det å være fornøyd med seg selv er noe alle sliter med, uansett hvilken vekt man har. Det er desverre nesten alltid noe som kunne være «bedre» i hodene til de fleste. Tror det er viktig å jobbe med å tenke positivt. En balansegang er, som du sier, viktig. Håper du finner den etterhvert :)

      ..Takk igjen. Jeg synes det er veldig morsomt å skrive om dette temaet, for jeg vet det er fler som har det som meg. Og for de som ikke har det, er det alltid interessant å lese en ærlig blogg vil jeg tro? Ingen (fåtallet) som går rundt å smiler -hele- dagen, slik som mange rosabloggere vil ha det til. Men igjen, godt at det finnes en variasjon av bloggere, hadde vært kjedelig med bare blogger som det her også, hehe.

  12. Kom tilfeldigvis over bloggen din da du hadde lagt igjen en kommentar på kristinaandersen.no, og det er jeg jammen glad for. Deg skal jeg absolutt følge, jeg skal selv prøve å finne igjen den «fine, sunne meg» Har alt for mange kg å ta av – så det er vel bare å kaste seg i det! Lykke til! :)

    • Så hyggelig! Det får meg virkelig til å ville fortsette med bloggingen! ..Da er vi to, så lykke til til deg også! Kast deg i det, det skjer ikke noe før du begynner (selvom man gjerne bare skulle våknet opp en dag og vært slank og fin, hihi) :)

  13. Kan relatere til mye du har skrevet på bloggen, blandt annet flytting og sfo… Føler meg som en hval hver dag, og føler meg ikke kan gjøre noe med det. Er på skolen og får jeg koner je er jeg tapoet for energi så då vil jeg bare spise noe raskt. Hater å spise med folk, føler alle tenker «ikke løye hun er tykk» og slikt.. Det er ikke alltid så kjekt å ikke kunne være det personen jeg ønsker selv on jeg føler meg god på å være et sterk menneske som jeg virkelig ikke er på blogg.
    Men en ting skal du vite, og det er at du er nydelig! Du har jo kurvene på helt riktige plasser, jeg missunner deg for proposjonene (?) dine. Du kunoe nok klart deg supert som plus size modell, absolutt! Stå på, du er super som du er, men jobb for å få livskvaliteten du ønsker :))

    • Huff, så trist å høre. Skulle tro jeg hadde noen bedre råd å komme meg siden jeg har vært i tilsvarende situasjon selv, men har desverre ikke noen. Det var blant annet alderen som gjorde det for meg, som fikk meg til å ha det bedre med meg selv. Kjenner igjen det du sier om å ikke ville spise forran andre veldig godt, men det må man bare. Selvom du selv tror at folk tenker slik, skal jeg love deg at folk skjønner at du må spise, akkurat som alle andre :) Håper det går bedre med deg etterhvert, du er mer enn velkommen til å lufte tanker og følelser her på bloggen :)

      Eller så må jeg si tusen takk for en smigrende kommentar du! Jeg jobber med å bli mer og mer glad i kroppen min, uansett hvordan jeg ser ut :-) men, som sagt, det tar tid. Klem! <3

Legg igjen en kommentar

