Veiedag – uke 2. «I’m not telling you it’s going to be easy, I’m telling you it’s going to be worth it»

Tjallabais! ..haha, did I just say that?

Anyways, i dag er den store veiedagen! Alltid like skummelt, siden jeg er fast bestemt på å bare veie meg en gang i uken. Men, vekten viste i dag 92,2 kg, altså minus 2,4 kg! Wow sier jeg bare, det hadde jeg aldri forventet. Av erfaring vet jeg det går fortere ned i vekt den første tiden, men hadde ikke trodd jeg skulle gå ned så mye, siden jeg ikke er så streng som jeg har vært tidligere. Det er nok mest vann (evt mageinnhold), men uansett: dagens lille opptur! Da er jeg bare x antall kilo unna målet mitt, som i første omgang er ca 70 kg. Vet jeg har trivdes i den vekten før (se bilder under min vekthistorie – del 1), men aner jo ikke om jeg gjør det nå – regner vel med at kroppen min har forandret seg en del! Uansett, det er mitt første hel-mål, her er jeg nemlig normalvektig og det er det viktigste.

Til meg selv: selvom det går fort nå, kommer det til å ta lang tid, og egentlig? jo lengre, jo bedre
(weheartit.com)

Så, jeg tenkte jeg skulle legge ut bilder av hva jeg har spist til middag osv. Desverre så er jeg ikke en rutinert nok blogger til å huske på å ta bilder av maten min enda (hvem gjør det til vanlig liksom?), men lover jeg skal bli bedre! Har også hatt fri hele forrige uke (eksamenslesing), noe som betyr at jeg sover lengre, som igjen fører til at jeg spiser mindre. Lunsjen blir til frokosten, hehe. Ellers så spiser jeg kylling, fisk osv med litt poteter/pasta osv, men for føste gang er 50% av tallerkenen fyllt opp av masse «deilige» grønnsaker (går som oftest i salat, grønnsakene mine blir alltid så vassne, haha). Dermed har jeg automatisk spist mindre ris osv. Kan også nevne at jeg hadde en dag med pizza, nom nom (en av mine to dager i måneden med junkfood), og en dag med litt overspising på spaghetti. Oops! Er ikke så lett og endre gamle vaner, men skal ikke halshugge meg selv for det, ingen andre kilder til junk/sukker er spist, så er i bunn og grunn fornøyd.

Første uke er offesielt godkjent av meg selv, hurra! Ellers så skal jeg ha eksamen på onsdag, så om jeg ikke er helt kjørt etter det skal jeg legge ut vekthistorien – del 2, før jeg skal lese videre til neste eksamen… Hardt liv å være student gitt. I del 2 vil jeg skrive litt om hvordan jeg tilslutt endte opp med den vekten jeg har den dag i dag, og hvordan jeg «har det med meg selv» nå i en alder av 21. Ha-ha, hørtes ut som en episode av Oprah!

Takk igjen for alle flotte tilbakemeldinger, og hvis dere har lyst (A) må dere gjerne dele bloggen min videre! Får liksom ikke delt den på facebook osv selv, så om dere har veeldig lyst er det bare å kjøre på. Hihi.

Noen fler som har vært flinke denne uken her?
– Silje

15 tanker på “Veiedag – uke 2. «I’m not telling you it’s going to be easy, I’m telling you it’s going to be worth it»

  1. Utrolig bra blogg, kjenner meg sånn igjen i din situasjon. Jeg bruker en App som heter Shape, der jeg tracker alt jeg spiser og trener osv. Den er noe av det som motiverer meg mest til å holde med under en viss kalorimengde. Stå på, men ikke la slankingen/ livsstilsendringer ta helt overhånd!:)

  2. Bra du tar tak i kroppen og ønsker deg selv en bedre helse. Men er du sikker på at du skal kalle deg «Slankesilje»? Er det slanking eller livsstilsendring du skal i gang med? Forskjellen er ganske stor ;)

    • Det navnet var det eneste jeg kom på i farten som hadde en klang – har tenkt på det med forskjellen, men det får bare være. De som leser bloggen vet hvor jeg vil med dette :)

      • Synes bare slanking er et veldig uheldig uttrykk. Hva med bare «Silje – veien til et…» et eller annet? Sunnere liv? Lettere liv? Vil du bli husket som Slankesilje om fem år?

      • Skjønner godt hva du mener. Men, om jeg blir husket som «slankesilje» eller noe annet er ikke så veldig viktig, og hvertfall ikke mitt store fokus. Vil gjerne spise sunnere, og forhåpentlig dermed gå ned i vekt. Jeg fikk en brå idé om å opprette en blogg, og det gjorde jeg. Tenkte at jeg gjerne ha et navn som klinger, det er egentlig ikke så farlig for meg hva det er ;) Synes det er helt greit som det er, jeg vet jo hva jeg vil med denne bloggen :)

  3. Så flott at du har klart å gå ned i vekt! Og kjempebra at du spiser mer grønnsaker. Regner med du føler deg litt bedre med et høyere inntak av vitaminer/mineraler og proteiner? Der gjørt hvertfall jeg. Gleder meg til å lese neste innlegg :-)

    • Nja, har hatt så mye å gjøre i det siste at jeg egentlig ikke har hatt tid til å kjenne på kroppen hvordan jeg føler meg.. Men når jeg tenker over det sier du nok noe :) Ellers synes jeg det er kjempe deilig å ikke føle seg stappmett og trøtt etter ett litt for stort middagsmåltid, hehe! Klem :)

Legg igjen en kommentar

